Rabu, 5 November 2008

BUKIT SERAYA BAKAL MUNCUL DI TV3

ANAK-ANAK muda serta kanak-kanak yang tinggal di kampung Machang Bubok tetapi tidak pernah melihat atau menjejakkan kaki di Bukit Seraya kini boleh melihatnya di kaca televisyen tidak lama lagi. Nantilah program Misteri Nusantara yang bakal di siarankan nanti.

Menurut sumber daripada TV3 program Misteri Nusantara musim akan datang akan bermula pada 26 Disember 2008 dan cerita Bukit Seraya bakal disiarkan pada episode yang keempat iaitu pada 16 Januari 2009.

Krew program Misteri Nusantara dari TV3 telah dating membuat pergambaran di Bukit Seraya pada . Krew ini diketuai oleh pengacara program tersebut Shanun Hanif dan disertai oleh Roslan bertindak sebagai jurukamera, Zuraiti Ismail dan Sofia, pelatih daripada UITM.

Sementara orang kampung yang menyertai proram ini terdiri daripada Dahaman, Yaakob, Hashim, Ayob, Hadi serta saya sendiri yang bertindak sebagai cordinator.


Memang Bukit Seraya menyimpan begitu banyak cerita misteri antaranya Saleh yang dikenali dengan Saleh gila didakwa menembak kera putih di atas bukit itu. Nan anak Pak Lah telah mati lepas di kolam Bukit Seraya. Semasa mencari mayat Nan pelbagai peristiwa aneh dialami oleh orang kampung. Masih ramai orang kampung yang boleh mencerita peristiwa itu.


Walaupun majority orang kampung mengharapkan pihak TV3 membongkar dan mendedahkan segala cerita misteri di atas Bukit Seraya namun saya rasa pihak penerbit Misteri Nusantara banyak membicarakan soal sejarah dan diselit sedikit kisah misteri. Sama-samlah kita tunggu siarannya tidak lama lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan