Khamis, 15 November 2007

BERITA TERKINI

8 PELAJAR SEKOLAH MACHANG BUBOK DAPAT 5A
SEKOLAH Rendah Kebangsaan Machang Bubok berjaya mencapai kejayaan yan memberansangkan apabila 8 pelajar daripada keseluruhan 66 pelajar darjah 6 yang menduduki peperiksaan UPSR 2007 yang baru diumumkan berjaya mendapat 5A.
Menurut Cikgu Zainalabidin yang ditemui selepas menerima keputusan tersebut, pada keseluruhannya sekolah ini mendapat 56% lulus. Selain 8 pelajar yang mendapat 5A, 5 pelajar lain mendapat4A/1B dan 5 pelajar lagi mendapat 4A/1C.
Pelajar yang mendapat 5A terdiri daripada Muhd. Hisyam Bin Abdul Halim, Muhd Nur Iman Bin Aziz, Muhd Syakir Abdul Aziz, Shukies Naidu A/L Gunaselan, Nurul Izzatie Binti Ismani, Nurul Nadia Binti Saad, Norshahira Binti Ismail dan Ummul Aqeela Balkis Binti Muhd Talha.
Hanya Nurul Nadia Binti Saad dan Norshahira Ismail adalah anak kampung Machang Bubok. Nurul Nadia anak Lan Hj. Dolah dan Norshahira Ismail adalah cucu kepada arwah Pak Jang Husien.
Rata-rata penduduk yang ditemui melahirkan rasa senang dan gembira dengan keputusan tersebut dan kebanyakan mereka berharap agar anak-anak kampung Machang Bubok akan mencapai keputusan yang lebih baik lagi dalam peperiksaan tersebut tahun depan.
Jesteru itu, mereka menyeru dikalangan orang kampung yang mempunyai anak yang pada tahun ini mempunyai anak yang berlajar di darjah enam agar memberikan sedikit perhatian kepada anak-anak agar anak-anak mereka dapat mencipta keputusan yang lebih baik lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan